Antik Maya Sanatı

Antik Maya sanat Maya uygarlığı, daha sonra Preclassic dönemi sırasında şekil aldı, doğu ve güney-doğu Mesoamerican kültürünün maddi sanatlar ifade eder (500 M.Ö. 200 MS), yedi yüzyıl boyunca onun en büyük çiçekli gördümonaltıncı yüzyılın ayaklanmalar saray kültürü tahrip ve Maya sanat geleneği sona erdirmek önce Klasik dönem (MS 900 ile c. 200) ve genişletilmiş Postclassic evreden geçtiler. Birçok bölgesel stilleri zaman Maya yönetimlerin değişen sınırları ile örtüşen değil, var. Olmekler, Teotihuacan ve Tolteklerin tüm Maya sanat etkilemiştir. Geleneksel sanat formları başta dokuma ve köylü evlerin tasarımında kalmıştır.
File:Maya-Maske.jpg

Maya sanat tarihi

Ilk kez kullanılabilir güvenilir çizimler ve büyük Klasik Maya anıtlarının fotoğrafları, Herbert Spinden en 've 1913 yayın yaptığı Stephens, Catherwood, Maudslay, Maler ve Charnay tarafından Maya sanat ve arkeoloji ondokuzuncu ve erken yirminci yüzyıl yayınları takiben Maya Sanat Çalışması 'Maya sanat tarihinin daha sonraki bütün gelişmelerin temelini attı. [1] kitap temalar ve motifler, özellikle her yerde yılan ve ejderha motifleri ve gözden analitik bir tedavi verir' maddi sanatlar ', tapınağın cephesi kompozisyonu, çatı tarak ve maske panelleri gibi. Maya sanat Spinden adlı kronolojik tedavi ona kitap 'Klasik Maya Heykel Çalışması' Maya ikonografi. [2] George Kübler 1969 envanter arkeolojik çizim, Tatiana Proskouriakoff içinde mimar ve uzman motif analizi ile rafine sonra (1950) idi , 'hatıra' görüntüleri bir site tarafından yerinde tedavi ve ritüel ve mitolojik görüntüler (örneğin 'üçlü' işareti gibi) topikal tedavi, zaten yazılı, Klasik Maya tarihinin çalışmada yeni gelişmeler gölgesinde ve içeren Proskouriakoff ve Linda Schele, bir sanat profesörü çalışmalarının ivme altında ikonografi. Maya sanat tarihini daha nedeniyle kapsamlı arkeolojik kazılar, yanı sıra eşi benzeri görülmemiş bir ölçekte düzenlenen yağma etmek için heykel ve seramik görüntülerinin muazzam artış önemli rol oynamıştır. Açıklayıcı bir model olarak Popol Vuh İkiz efsane teşvik ederken 1973 tarihinde, MD Coe, resimler ve bilinmeyen Maya vazo yorumlarıyla sunan bir dizi kitap yayınladı; [3] 1981 yılında, yöntemle düzeltilmesi, Dr.Robiscek ve Hales boyalı Maya vazo bir envanter ile geldi kodeksi stil, [4] ve böylece şimdiye kadar bilinmeyen bir manevi dünya ifşa. Schele en ikonografik çalışmalarında önemli konular Karl Taube tarafından ele alınmıştır. [5] Maya sanatına yeni yaklaşımlar antik Maya seramik atölyelerinde, [6] bedensel yaşantının temsil ve Maya sanat duyular, [7] ve hiyeroglif kabul çalışmaları içermektedir sanatı motifleri gibi. [8] yeni Meksika ve Kuzey Amerika sanat tarihi biliminin iyi bir izlenim sergi kataloğu 'Antik Maya Kibar Sanatı' elde edilebilir. [9]
[Değiştir] Mimarlık

Ana madde: Maya mimarisi


Copan, maymun müzisyenlerle 'Standı İnceleme'


Labna, Saray, tonozlu geçit
Maya kasaba ve şehirlerde lay-out ve daha özellikle kraliyet ailelerine ve saray ikamet tören merkezleri, geniş ve genellikle dik ile bağlı, genellikle çeşitli düzeylerde bulunan plazalar büyük yatay sıva Kat ritmi ile karakterizedir merdiven ve tapınak piramitleri ile örtülmüştür. [10] tören merkezi (özellikle bazen bir akropol benzeyen güney bölgesinde) dışında halk arasında koğuşta çevrili küçük soylular, daha küçük tapınaklar ve bireysel türbelerin, yapıları vardı. Baraj gibi yerleşime diğer çekirdekler için 'tören merkezleri' yayıldı Caddeleri (sacbeob). Ardışık saltanatları altında, ana bina dolgu ve sıva kaplamanın yeni katmanlar ekleyerek genişletilmiştir. Bir tiyatro devlet 'kavramı ile takılması, daha fazla dikkat faydacı işlevsellik ve inşaat sağlamlığı daha estetik verilmiş gibi görünüyor. Dikkat dikkat Bununla birlikte, yön yönlendirme üzerine yerleştirilmiştir.
Yapılarının çeşitli türleri arasında belirtilmelidir:
Tören platformları (genellikle yüksekliği 4 metreden az).
Avlular ve saraylar.
Böyle bir yazarlar evi olarak Diğer konut binaları, [11] ve Copan olası bir meclis evi.
Dik piramitleri, çoğu zaman kendi tabanı gömü içeren veya üstüne kutsal olan, doldurun. Seçkin örneği Tikal Kuzey Akropolis birçok kümelenmiş hanedan mezar tapınak vardır.
Top mahkemeler.
Yapı topluluğu arasında şunlar vardır:
Sözde 'E-grup' batı tarafında bir düşük dört basamaklı piramit ve uzamış bir yapıya sahip bir kare platformu oluşan, veya alternatif olarak, doğu tarafında üç küçük yapılar;
Sözde doğu ve küçük bir meydanın batı tarafında özdeş dört basamaklı piramitleri ile 'ikiz piramit kompleksleri'; güney tarafında dokuz kapılara sahip bir bina ve kuzey tarafında konut küçük bir kasanın bir heykel stela sunak ve bir K'atun-bitiş töreni kralı performansını anmak.
Saray ve tapınak odalarında, genellikle uygulanan 'tonoz Corbelled'. Bu yüksek tavan desteklemek için kalın taş duvarları gerektiği gibi değil etkin bir araç, iç mekan artırmak için olsa da, bazı tapınaklar gibi Palenque de Haç Tapınağı olduğu gibi, bir iç kutsal oluşturmak için, tekrarlanan kemerler veya Corbelled tonoz kullanılmıştır .
Rio Bec tarzı katı kullanımını içerir; Klasik Puuc, Chenes ve Yucatán Rio Bec mimari cepheler inşa yağmur tanrısı snouts istifleme ve yılan ağızları şeklinde portallarının kullanımı, gerçekçi dekorasyon geometrik azalma ile karakterizedir sözde tapınak-piramitleri.
[Değiştir] Taş heykel



Cancuen, paneli 3, iki astları ile kral oturmuş. İkinci yarısı 8. yüzyılda.


Copan stela A, Maudslay dökme
Maya alanından ana Preclassic sitil genellikle yazıtları olmadan Izapa birçok stelas ve (kurbağa şeklinde) sunaklar Olmek sanatında da mevcut motifler gösteren bulunmuştur Pasifik kıyısında büyük bir yerleşim bu. [12] stelas olduğunu , genellikle Popol Vuh ve İkiz efsane ilişkilendirmek görünen bazıları mitolojik ve anlatım konuları göstermek. Izapa sakinlerinin etnik Maya olsaydı Yine de belirsizdir. Mayaların Klasik Dönem, taş heykel şu ana sınıfları ayırt edilebilir.
Stelas. Bu oymalar ve kitabeler ile kaplı büyük, uzun taş levhalar vardı, ve genellikle yuvarlak sunaklar eşliğinde. Klasik dönemin tipik, çoğu genellikle tanrılar kılığında içinde bulunduğu şehirlerin yöneticileri betimliyor. Özellikle daha sonra Klasik Dönemde hükümdarları 'yüzler, stil doğal olmasına rağmen, genellikle bireysel özellikleri görünmüyor; ancak bu kuralın istisnalar dışında (örneğin, Piedras Negras, stela 35) vardır. Tonina ve yuvarlak Copan yaklaşım heykellerden stelas; Tikal gelenler derin rahatlama var; Palenque, aksi sanat gerçek bir Maya sermaye, anlamlı steller muhafaza edilmiştir.
Kapı ve panelleri ve tablet binaların duvarları ve iskeleler ayarlanır ve platformlar yüzüne yayılan Lentolar. Özellikle Palenque ve Yaxchilan sanat eserleri için bu tür ünlüdür - Yaxchilan başta derin kabartma lentolar, bunların en ünlü bazı uzun serisi için iç kutsal süsleyen büyük tablet için atalarının, [13] Palenque ile toplantılar göster Çapraz Grubu tapınaklar, ve böyle bir tapınak XIX ve XXI platformlar [14] Kral Pakal en oyulmuş lahit kapağı çok rakam panelleri 'Köleler Tablet' olarak rafine şaheserler için -. diğer Maya krallıklara eşit olmadan - belki de buraya dahil edilebilir.
Sunaklar, yuvarlak veya dikdörtgen, bazen üç ya da dört kaya benzeri ayakları üzerinde duran. Bunlar bazen tek Ahau günde işareti (Caracol, Tonina) oluşur. [15], tamamen ya da (örneğin, Copan kaplumbağa sunak) kısmen figüratif olması ya da üstüne bir rahatlama görüntü olabilir
Top mahkeme işaretçileri veya topu mahkemelerin katlar (örneğin Copan, Chinkultic, Tonina olanlar gibi) merkez eksenine yerleştirilen yuvarlak kabartma oymalar, ve genellikle kraliyet top oyun sahneler gösteren.
En ünlü anıtsal merdiven, Copan dev hiyeroglif Stairway. Hiyeroglif merdivenler kesme taş bloklar birlikte kapsamlı bir metin oluşturur. Merdivenler de özellikle sahneleri büyük bir çeşitliliği, top oyunu (La Corona) ile dekore edilebilir. Bazen, top oyunu başka merdivenlerden 'baş topta tasvir bir esir ile teması (Yaxchilan), veya (Tonina), adım boyunca uzanmış bir tam rakam esir olur.
Geniş, kare koltuk ve arka bazen iconically bir mağaranın duvarında şeklinde ve insan figürleri göstermek için açık çalışılan Thrones. Palenque ve Copan Örnekler cosmologic taşıyıcılar (Bacabs, Chaaks) gösteren desteklere sahip.
Belirli figüratif mimari elemanlar tarafından ve bu mimari tasarımın ayrılmaz parçaları vardı simetrik yerleştirilmiş jaguarlar ve Copán ve maymun müzisyenler gibi dev heykeller, bu tür oturmuş Copan kâtip olarak idoller, temsil turda Taş heykel,. Özellikle Quirigua küçük krallığı bilinen sözde 'zoomorphs' (canlılar benzemeye heykel büyük kayalar), [16] sunaklar olarak işlev olabilir.
[Değiştir] Ahşap oymacılığı



Olası ayna taşıyıcısı, ahşap, 6. yüzyıl
Bu ahşap oymalar zamanlar son derece yaygın olduğuna inanılır, ama sadece birkaç örnek kalmıştır. Çoğu 16. yüzyıldan kalma ahşap oymalar, putperestlik kabul nesneler, İspanyol sömürge yetkilileri tarafından tahrip edilmiştir. Kaybolmamış Klasik örnekler ana Tikal tapınak piramidinin kutsal bazı karmaşık çalıştı lentoları. [17] Bu ahşap rölyefler, çeşitli kiriş oluşan her içerir ve 8. yüzyıldan kalma, bir koruyucu rakam büyük başgösteren ile oturduğu bir kral göster arkasından, bir Teotihuacan tarzı yılan (Temple I lento 2), bir Jaguar (Temple I lento 3), veya karasal yangın (Temple IV lento 2) Jaguar tanrısı bir insan taklitçi şeklinde. Diğer Tikal lentolar bir jaguar elbise ve onun koltuğunun önünde ayakta (Temple III lento 2) giyen bir obez kralın portresini çiziyor; en ünlü ve muzaffer bir astral ölüm tanrısı gibi giyinmiş kral ve bir kemerli tüylü yılanın altına bir tahtırevan üzerinde duran (Temple IV lento 3).
[Değiştir] Sıva modelleme



Sıva maskesi paneller, Erken Klasik, Kohunlich


Kral Pakal, Palenque Sıva portre.
En azından Geç Preclassic zamanlardan beri, modellenmiş ve boyalı sıva alçı şehir merkezlerinin zemin ve binaların kapalı ve taş heykeller için ortam sağladı. Genellikle, yüksek kabartma tanrılar sıvalı başkanları (özellikle güneş, yağmur ve toprak olanlar) ile büyük maske panelleri merdivenler (örn., Kohunlich) sınırdaş tapınak platformları eğimli istinat duvarları bağlıdırlar. , 6. yüzyıl form ("Rosalila" olarak anılacaktır), Copan Temple 16 ile gösterildiği gibi, sıva modelleme ve kabartma çalışma ayrıca, tüm bina kapsayabilir. Tüm orijinal renkleri ile, marvelously korunmuş sıvalı cepheler vardır ve ilk kralı, Yax K'uk 'Mo' adamıştır. Alçı frizleri, duvarları, iskeleler, ve Geç Preclassic ve Klasik dönemlere çatı taraklar değişen, bazen sembolik karmaşık süsleme programları göstermektedir.
Bölmekten ve binaların alçı yüzeyleri sipariş için çeşitli çözümler uygulandı, serileştirme onlara bir varlık. El Zotz yılında 'Gece Güneş Tapınağı' Erken Klasik duvarları Balamku saray friz de Erken Classic, başlangıçta yukarıdaki tahta dört hükümdarlar bir dizi vardı ise kurnazca çeşitli tanrı maskesi paneller bir dizi oluşur sembolik dağları ilişkili dört farklı hayvanların açık Ophidiyan ağızlarına (kendi aralarında bir kurbağa). Aksine, Campeche (Mexico City Museo de Antropologia e Historia sergilenen) bir Erken-Klasik tapınağı frizi kollarını uzanan iki yanal 'Grandfather'-tanrı ile genç bir lord veya tanrı Büyük maske paneli üzerinde yoğunlaşmıştır.
Çoğu zaman, bir friz bölmesine bölünmüştür. El Mirador Geç Preclassic şakak pervazlara, örneğin, yüzme rakamları ile su kuşları, ve bir su bant bölümleri ile dolu bir dalgalı yılan vücut aradan geçen boşlukları göstermektedir. [18] Benzer şekilde, Acanceh bir klasik saray friz ayrılmıştır farklı hayvan figürleri tutarak panele, [19] Tonina bir duvar bir iskele düşündüren ve insan kurban etme ile ilgili sürekli anlatı sahneler sunan baklava biçiminde alanlar varken. [20]
Klasik sıva modelleme diğer örnekleri arasında Akropolis üzerindeki natüralist insan figürleri ile kuşatılmış lordlar ve ritüel elbiseli bayan bir dizi süslenmiştir Palenque Sarayı ve 'barok', Geç Klasik Chenes tarzı sıva girişinde, bir iskele bulunmaktadır Ek 'Balam (Str. 1). Çatı taraklar genellikle bazen kozmolojik bir çerçeve (Palenque, Güneş Tapınağı) içinde yer alan yöneticilerin büyük temsilleri, göstermektedir. Mezo Benzersiz, Klasik Dönem sıva modelleme bir kalite egale gerçekçi portre içerir Palenque cetveller ve seçkin örnekleri olarak Tonina önde gelen isimleri portreleri yüce sıva başkanları ile Roma atalarının portreleri, o. Bu portre başları bazıları tapınak armalar süsleyen hayat boyutunda alçı figürleri bir parçası idi. [21] portre modelleme belirli Jaina seramik heykelciklerin hatırlatır.
[Değiştir] Duvar resmi



Bonampak duvar, oda 1, doğu duvarı: Müzisyenler


San Bartolo mural: Hunahpu olarak kral
Orta Amerika nemli iklim nedeniyle, olsa da, görece az sayıda Maya resimlerinde, bütünsel günümüze olan önemli kalıntıları neredeyse tüm büyük mahkemede konutlar bulunmaktadır. Bu, daha sonra mimari eklemeler altında gizli altyapılar özellikle geçerli. Tanrıları kapsayan veya ritüel sahneler; Calakmul merkez meydanı çevreleyen binaların birinde gibi günlük yaşam sahneleri; duvar resimlerinin daha fazla veya daha az gibi Palenque Sarayı House E duvarlarında ustaca çeşitli çiçek sembolü olarak tekrarlanan motifler, gösterebilir gibi Yucatán en ve Belize doğu kıyılarında (Tancah, Tulum, Santa Rita) ve Post-Klasik tapınak duvar resimleri. [22]
Bunlar da genellikle mevcut hiyeroglif yazıları ile daha anlatı karakteri Evince olabilir. Renkli Bonampak duvar resimleri, örneğin, 790 MS kalma, soyluluk, savaş ve kurban yanı sıra müzisyenlerin bir dosyanın ortasında ritüel taklidi bir grup muhteşem sahneler göstermektedir. [23] San Bartolo anda, duvar kalma M.Ö. 100 Maya mısır tanrısı ve kahramanı ikiz Hunahpu miti ile ilgilidir ve bir inthronization betimliyor; birkaç yüzyıl ile Klasik Dönem antedating, tarzı zaten tam renk Bonampak kıyasla gibi ince ve sessiz olmak ya da birlikte geliştirilmiştir Calakmul. [24] Maya alanı dışında, Doğu-Orta Meksika Cacaxtla, vahşi bir savaş sahnesi gibi bir koğuşta yılanların üzerinde duran Maya lordların iki figür bulunmuştur, hepsi bir melez Klasik Maya tarzı boyanmış.
Duvar boyama mezarlara da (örneğin, Río Azul) olarak, tonoz kilit taşını oluşur ve mağaralarda (örneğin, Naj Tunich), [25] genellikle kırmızı boya ek kullanımı ile zaman zaman, bir beyazlatılmış yüzeyinde siyah yürütülür. Yucatec tonoz kilit taşını genellikle tahta yıldırım tanrısı (örneğin, Ek 'Balam) tasviri göstermektedir.
Parlak turkuaz mavi renk - 'Maya Mavi' - nedeniyle kendi benzersiz kimyasal özellikleri yüzyıllar boyunca yaşamıştır; bu renk Bonampak, Cacaxtla, Jaina, El Tajin, ve hatta bazı Colonial Convents içinde mevcuttur. Tekniği kayıpken Maya Blue kullanımı, 16. yüzyıla kadar hayatta kaldı. [26]
[Değiştir] Yazma ve bahis

Ana maddeler: Maya komut ve Maya kodeksler


Madrid Kodeksi
Maya yazma sistemi 1000 karakterleri ya da farklı hiyerogliflerde ('motiflerinin') oluşmaktadır ve çok eski yazı sistemleri gibi hece işaret ve Logogramlar bir karışımıdır. Bu komut kısa 16. yüzyılda İspanyol fethi sonrasına kadar MÖ 3. asırda gelen kullanımda idi. Şimdi olduğu gibi (2012), bir karakter oranda bir okuma vardır, ancak bir metin gibi yapılandırma zaman anlaşılamamıştır. Kitaplar katlanmış ve yazmak için bir yapıştırıcı sıva tabakası ile kabuğu kağıt veya deri yapraklar oluşmuştur; onlar ahşap panoları, belki de, jaguar cilt kapakları ile korunmaktadır edildi ya da her kâhin muhtemelen bir kitap gerekli beri [27], orada olmalıdır. Bunların çoğu mevcuttu. Bugün, üç kodeksler (Dresden, Paris ve Madrid), Post-Klasik dönem, tüm varlığını hâlâ vardır; dördüncü bir (Grolier) orijinalliğini şüphelidir. Onlar almanaklar, astrolojik tablolar ve ritüel programlarını içeren, büyük ölçüde kehanet ve papazlara doğa vardır; Paris Kodeksi da katun-kehanetleri içermektedir. Büyük ilgi metinler ve (kısmen renkli) çizimler arasında uyumlu bir denge ödenmiştir.
Bibliyografik glifleri yanı sıra, duvar resimlerinde ve seramik bulunan bir çoğu dinamik karakterinin bir cursive script, bulunmamaktaydı. Genellikle, yazılı başlıklar temsili içinde çeşitli şekillerde kare 'kutu' içine alınır. Duvar resimlerinde de tamamen metinler (Ek 'Balam, Naj Tunich), hatta astrolojik hesaplamaları (Xultun) oluşabilir, bazen, beyaz bir alçı yüzey üzerinde yazılı ve özellikle bakım ve zerafet ile yürütülen, bu metinlerin kitap sayfaları büyültme gibidir .
Hieroglyphs her yerde olan ve insan vücudunun da dahil olmak üzere her türlü uygun olan yüzey üzerinde yazılmıştır. Glifleri kendilerini son derece ayrıntılı ve özellikle Logogramlar deceivingly gerçekçi vardır. Nitekim olarak, bakış bir sanat-tarihsel açıdan, aynı zamanda sanat motifleri, ve tersi olarak görülmelidir. [28] Copan ve Quirigua de Heykeltraşlar dolayısıyla, animate içine hiyeroglif elemanları ve takvimsel işaretleri dönüştürmek için ücretsiz hissettim dramatik minyatür sahneleri ('tam rakam glifleri').
[Değiştir] Seramik ve 'seramik kodeksi'

Ana madde: Maya seramik


Kodeks tarzı silindir gemi, sarayla ritüel


Jaina, asilzade
Ayrıca eşlik arkeolojik, işlemeli çömlekler (silindir kaplar, kapaklı tabak, vazo, kase) çoğu kez Maya soylular arasında 'sosyal birimi', ve, yadigarı olarak korunmuş enkaz arasında bu tür çok sayıda bulunan yardımcı seramik, aksine onların mezarlarına soyluları. [29] aristokrat geleneği hediye veren bayramlar [30] ve tören ziyaretleri ve kaçınılmaz olarak bu değişim ile gitti öykünme, Klasik çağda ulaşmıştır sanatının yüksek düzeyde açıklayan doğru uzun bir yol gidiyor.
Kıymetli seramik objeler Maya krallık, 'Chama tarzı', 'Holmul tarzı' ile ilişkili olan en ünlü bazı yayılmış birçok atölyede imal, ve sözde 'Ik-tarzı' vardı. Başta Erken Klasik dönemde - - Bir balçık yüzeye boya uygulanması Teotihuacan fresk tekniği ile yapılmış bir çömlekçi çarkı olmadan yapılmış, onlar ince, kabartma oyulmuş kazıma, ya, boyandı.
Vazo dekorasyon saray sahneleri, saray ritüel, mitoloji, kehanet glifleri veya chronicles alınan hatta hanedanlar metinler dahil olmak üzere büyük çeşitlilik gösterir, ve Klasik Maya yaşam ve inançlar yeniden inşasında önemli bir rol oynar. Seramik sahneleri ve siyah ve beyaz bir yeraltı üzerine kırmızı, kayıp katlanır kitaplardan sayfaları benzerleri, 'kodeksi stil' olarak adlandırılan boyalı metinler; üç kaybolmamış kitapları ile hiyeroglif ve resimsel örtüşme nispeten küçük.
Heykel seramik sanatı bazen Ocarina olarak kullanılmasını buhurdan ve el ya da kalıp yapımı figürler içermektedir. Erken-Klasik model, Palenque krallığından bolca süslü, uzamış Klasik tütsülük evrimleşmiş bir ilah (genellikle karasal yangın jaguar tanrı) ya da bir kralın merkezi yüzünü gösterir.
Figurines inanılmaz bir canlılık ve gerçekçilik genellikle. Apart tanrılar, hayvan kişiler, yöneticiler ve cüceler, onlar pek çok diğer karakterler ve günlük yaşamdan sahneler göstermektedir. Bu figürler bazıları ritüelleri kullanılmış olabilir. En etkileyici örneklerinden Jaina Adası kaynaklanıyor.
[Değiştir] Kıymetli taş ve diğer heykel malzemeleri



Kral Pakal, Palenque mezar Celt kolye olan Jade kemeri montajı,
Bu, hiçbir metal aletler vardı Maya, özellikle çok kalın ve yoğun malzeme, yeşim (jadeit), gibi kemer süsler, baltalar, kulak makaralar, kolye gibi (kraliyet) elbise elemanları her türlü birçok nesneler oluşturulur dikkat çekicidir ve de maskeler. Keltler (yani, düz, Celt şeklinde süsler) genellikle kral bir dikilitaş benzeri temsil ile işlenmiştir. Bir maske iyi bilinen örnek muhtemelen K'inich Janaab 'Pakal, Palenque hükümdarı ölüm maskesi değil, yeşim ve anne-of-inci ve obsidyen yapılan "gözleri" yapılmış bir "deri" vardı. Birçok taş oymalar kakmalar yeşim vardı ve bazı silindirik vazo kare yeşim disklerin dış tabakası vardı.
Diğer heykel ve oyma malzemeler arasında çakmaktaşı, kabuk, ve kemik, genellikle önbelleklerini ve mezarlar bulundu vardır. Sözde 'eksantrik çakmaktaşı' daha sık Maya mısır başkanı andıran genellikle çeşitli birine uzanan başları ya da bazen her iki taraf, yıldırım tanrısı olanlar ile uzatılmış şekli onların en ayrıntılı formlar, belirsiz kullanımı törensel nesneler tanrı. Shell çoğu insan, muhtemelen atalarının başkanları ve tanrıları gösteren küçük diskleri içine çalışmış, ve diğer dekoratif unsurları içine edildi. İnsan ve hayvan kemikleri kazıma semboller ve sahneleri ile süslenmiştir. Tikal Tapınağı altında 8. yüzyıl kraliyet defin küçük ve modifiye, tübüler kemiklerin koleksiyonu bir kanoyla Tonsured mısır tanrısı ile birkaç sahneler içeren Maya bilinen en ince gravürler, bazı içerir. [31]
[Değiştir] Uygulamalı sanatlar ve vücut süsleme

Ana madde: Maya Tekstil
Klasik dönemden Tekstil hayatta değil, ama Maya sanat daha az bir ölçüde, sosyal işlev, kendi görünümü hakkında ayrıntılı bilgi sağlar ve [32] bezler pamuk yapılmış;. Erkekler hem de kadınlar türban giymek olabilir. Günlük kostüm sosyal ayakta bağlıydı. Törenlerde ve birçok şenlikleri sırasında giyilen kostümleri son derece etkileyici ve coşkulu idi; hayvan başlıklar yaygındı. En ayrıntılı kostüm sembolik anlamı çok sayıda unsurları ile yaptığı stelas görünen kralın resmi giyim, oldu. [33]
Hasır, sadece heykel ve seramik sanatında arızi tasvirleri bilinen, [34] bir zamanlar her yerde olmalı,. Tanınmış bir pop ('mat') motifi önemini kanıtlamaktadır [35]
Vücut süslemeleri genellikle yüz ve vücut üzerinde boyalı desenler oluşuyordu, ama aynı zamanda durum ve yaş farkı işaretleme kalıcı bir karakter olabilir. Bu ikinci tip yüz yapay kafatası deformasyonu, dosyalama ve dişlerin eriyiği, ve dövme dahildir.

0 kisinin yorumu: